یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 6, 2024
حجت الاسلام مهدی متقی فر

حوزه/ مدیر کل توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، مجوز ۱۳۰۰ مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده در سراسر کشور و ۳۰۰ مرکز در تهران، صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام مهدی متقی فر، مدیرکل توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار مشاوره قبل و بعد از ازدواج افزود: مهم‌ترین اقدامی که طی سه سال گذشته در این حوزه انجام شد، مرجعیت و مستقل شدن وزارت ورزش و جوانان در صدور مجوز مراکز تحکیم خانواده بود.

متقی فر گفت: طی سه سال گذشته همواره سعی بر این بود که همه کارها را به صورت کاربردی، علمی و با برنامه ریزی دقیق و اصولی انجام دهیم.

وی به افزایش قابل توجه مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده اشاره کرد و افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون برای فعالیت ۱۳۰۰ مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده در سراسر کشور مجوز صادر کرده ایم و از این تعداد ۳۰۰ مرکز در تهران فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: این کارگاه آموزشی با هدف بروز رسانی دانش و اطلاعات کارشناسان حوزه برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در حال برگزاری است.

متقی فر افزود: مواردی همچون «راه اندازی رویداد جامعه پرداز، کسب رتبه برتر در زمینه برگزاری جشن‌های نشاط اجتماعی به انتخاب شورای فرهنگ عمومی کشور و رشد قابل توجه اعتبارات» از دستاوردهای این حوزه طی سه سال اخیر بوده است.

وی گفت: در گذشته متقاضیان برای دریافت مجوز مراکز ازدواج باید به سازمان نظام روانشناسی مراجعه می‌کردند، اما با تلاش‌های صورت گرفته از این پس مرجع اصلی برای دریافت مجوز مراکز ازدواج و تحکیم خانواده، وزارت ورزش و جوانان است و متقاضیان فقط با مراجعه به این وزارت می‌توانند مجوز خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha